18 mei 2025, 17:20:00

Eitjes bevrucht of niet?

Gestart door Remco_Ultee, 22 april 2005, 20:23:35

« vorige - volgende »

Remco_Ultee

Ik heb 4 eitjes bij 1 van de 2 koppeltjes, nu broed ze al 3 weken, maar nog geen jonkies, dus vandaag of morgen zullen ze wel uitkomen maar ik heb gister een eitje bekeken voor een lamp, en ik zag dan een kleine holte met niks in, en dan zag ik er wel iets in zitten maar of dat het vogeltje is...

Ik zag iig. niks vreemd, niks zwarts of wat dan ook, als een eitje niet goed is wordt het dan zwart ofso? ik zag niet direct adertjes lopen, had ook geen goede lamp, maar ik zag wel allemaal lijntjes lopen. En het kan verbeelding zijn maar als ik het eitje rond draaide leek ik een beetje de vorm te zien van een vogeltje die in foetus houding ligt zeg maar..

Wat denken jullie?

Paul

Hoi Remco,

Normaal zie je toch wel iets donkers in het ei en de luchtkamer aan de bolle kant die is dan helder.
Meestal is vaak voor het uitkomen een groot deel van het ei donkerrood en in dat gedeelte zit het jong dan.

Groetjes, Paul

Remco_Ultee

Nog steeds geen eitjes, al meer dan 4 weken duurt het nu sinds het eerste eitje van de 4....

Moet ik ze nu weghalen?

Paul

Hoi Remco,

Als ze na 4 weken broeden nog niet uit zijn zal het denk ik niks meer worden.
Schouw ze nog wel even en als je niks ziet kan je ze wel weghalen anders zullen ze na een week of 5 er meestal ook wel vanzelf vanaf gaan maar het kost ze nu onnodig energie.

Groetjes, Paul