28 maart 2024, 08:56:18

nieuwe + tamme valkparkiet samen

Gestart door Maris, 28 april 2005, 23:00:10

« vorige - volgende »

Maris

Onze valkparkiet Japie hebben we drie jaar en is supertam, onze valkparkiet Jambul hebben we 3 dagen en is nog heel schuw. Voordat Jambul er was had Japie een vriendje en die heette Brammetje maar die is een aantal weken geleden overleden. De afgelopen weken dat Japie alleen was trok hij erg naar ons toe en week niet van onze zijde als hij los was maar de rest van de dag (en dat begon erg vroeg) kon hij alleen maar schreeuwen, schreeuwen en schreeuwen. Vandaar dat Jambul erbij is gekomen. Nu staat Jambul in een aparte kooi naast de kooi van Japie en als Japie los is, zit hij alleen op die kooi en als ik in de buurt kom, valt hij me aan of zit op grote afstand al te blazen en hij komt ook niet meer bij me zitten. (Heel soms 2 sec. en dan gaat hij gauw weer terug). Als Japie in zijn kooi zit en ik bewust met Jambul bezig ben, zijn ze beide heel onrustig maar als ik in een andere kamer ga zitten met Jambul dan blijven ze weer naar elkaar schreeuwen dus mijn vraag is eigenlijk wie heeft er tips voor mij hoe ik dit moet gaan aanpakken want ik ben nu toch wel bang dat Japie straks helemaal wild wordt als ze echt samen zijn.

Lin

Ik denk zorgen dat je in dezelfde kamer bent en dat ze bij elkaar zijn en dan omste beurt een valkje aandacht geven.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)