Diana´s valkparkieten R.I.P Boomer 15-11-06

Gestart door moonwitch (diana), 28 april 2005, 20:30:04

« vorige - volgende »

*Esther*

Hoi Diana
Ik had je net ook een IM gestuurd
Waar ik nu nieuwsgierig naar ben....
Die ene lutino met 1 vlek op de schouder, is die nog steeds zo?
Of is die het na de rui verloren?
Hier had ik eens van gehoord dat dat kon.
gr Crosser

*Esther*

Hoi Diana,
Kan ik vast een "primroos eitje" reserveren?
Voor volgend jaar. Of wacht je daar liever mee tot je daadwerkelijk jongen hebt?
gr Crosser

moonwitch (diana)

Hoi esther

Natuurlijk hoop ik volgend jaar weer jonge primrosen te hebben, en als ik me niet vergist wou riny er al een hebben ( tenminste als hij zuiver is, zonder extra donkere veren).
Dus ben jij de volgende die er een kan krijgen, mits ik ze natuurlijk wel krijg volgend jaar.
Wat betreft de ene met die cinamon vlek op zijn schouder heb ik geen idee van.
Deze is naar een gezin gegaan hier uit dezelfde plaats.
Zij werkte bij de dierenwinkel en is nu met zwangerschaps verlof.
Als ik in de dierenwinkel kwam voor krekels ( mijn jongste zoon heeft een luipaard gecko), en zij stond achter de kassa dan was ze nogal kortaf ( denk door de zwangerschap, wordt waarschijnlijk een jongen) dus heb ik haar niet gevraagd naar het valkje.
In deze dierenwinkel kweken ze zelf ook valkjes (in de winkel zelf) het popje zit nu al op het 4 nestje en ze laten haar maar broeden :(.
Weet niet wat ze er voor vragen??
Maar goed, om op je vraag terug te komen ik weet het dus niet.
De vader is een bonte witmasker (meer albino met een vlek op zijn schouder), en deze vlek is na de rui groter geworden, dus ik verwacht eigenlijk hetzelfde bij het nageslacht.

Hier zie je ze nog eens.
De eerste die gaat nu naar Lin, de middelste zit bij henry, en de laatste zit hier in de buurt.

Hier is nog een foto van vader en kind, dit is dus de vader van dit nest.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

*Esther*

Ha fijn schrijf mij maar in!

Je zou bijna met een nieuwe mutatie kunnen komen!!! Als het steedws zo vast terug komt bij de jongen, Apart hoor!!!!
gr crossertje

moonwitch (diana)

hoi

Nou afgelopen maandag was echt een slechte dag.
Eerst zie ik de vrouw lopen die bij mij 4 weken terug een valkje had gekocht. Ik denk oh leuk ff vragen hoe het nu met het valkje is, verteld ze dat hij vorige week donderdag overleden is, zat ineens sóchtends bol in de hoek van de kooi en s´middags was hij dood :'(.
Ze vertelde wel dat ze me had geprobeerd te bellen, maar dat ik werken was en mijn mobiel lag thuis, dit is me nog nooit overkomen, dat een jong valkje die ik heb verkocht is overleden, haar vorige valkje was dood van de stok gevallen, daarom had ze een nieuw valkje gehaald.
Ze had hem 4 weken.
Daarna begaf mijn senseo apparaat het, dus geen senseo koffie.
En toen kwam er nog een email dat de digitale fotocamera niet meer gerapareerd kon worden :(, dus moet er een nieuwe worden aangeschafd en we hadden die camera pas   1 1/2 jaar.
Nou dat was dan maandag 12 december, de dag dat mijn vader 76 zou zijn geworden als hij nog had geleefd :'(.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Roosje

he wat balen allemaal. Echt een dag om snel te vergeten dus :-[

Riny

Hoy Diana
Wat een vervelende dag voor jou.
Dan krijg je alles bij elkaar op toch al een moeilijke dag.
Maar dat valkje is bij jou gezond de deur uit gegaan anders was die al eerder dood geweest.
En als die vrouw jou wat had willen laten weten had ze toch ook wel terug kunnen bellen.
Of je een mailtje kunnen sturen of een briefje in de brievenbus doen.
Het valkje wat ik bij jou gehaald heb doet het uitstekend in de voliere.
Als het weer wat beter wordt maak ik weer foto's voor je.
Groetjes Riny :D

moonwitch (diana)

Hoi Riny

Het was echt een rot dag.
En ik vondt het heel vervelend dat een jong gezond valkje is dood gegaan.
Maar de oorzaak kan ik niet achterhalen want ik heb het valkje niet meer gezien.
Bedankt voor je lieve woorden, en zodra ik weer een camera hebt ga ik weer foto´s plaatsen.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Riny

14 december 2005, 22:03:45 #173 Last Edit: 15 december 2005, 11:26:53 by Riny
Hoy Diana
Ik heb vorig broedseizoen mee gemaakt dat een valkje wat echt niets mankeerde toen het hier weg ging ,na 3 dagen een ontsteking aan de luchtwegen bleek te hebben.
Achteraf bleek dat die mensen de airco aan hadden gehad in de auto.
En daar maak je je dan zoveel zorgen over.
Je zorgt als kweker dat die valkjes gezond groot worden maar als ze uit ons zicht zijn kunnen we niets meer doen.
En moeten we de mensen maar op hun woord geloven,hoe moeilijk dat dit soms ook is.
Groetjes Riny :D

Rianne

Hoi Diana,

wat een :censuur dag, je bent er al niet echt bij met je gedachten, en dan krijg je dat ook nog eens erbij.

Ik wou je nog even bedanken voor de link die je eens bij huisvesting hebt geplaatst, was dan wel niet voor mij bedoeld maar ik heb er een hoop aan gehad. Het gaat om de link van de Toekan, ik heb daar mijn voliere besteld! Klein winkeltje maar ze hebben er een hoop voor vogels! :)

Riny

Hoy Diana
Hoe gaat het met jou ?
Met mij gaat het goed,ik heb al veel vriendjes hier.
Doeiiiiiiiiiii

moonwitch (diana)

hoi kleintje

Ben blij voor je dat je ht zo naar je zin hebt bij riny.
Nu moet je nog een leuk vriendje vinden zodat jullie mooie kleintjes krijgen, maar dat kan nog wachten hoor!!
Bedankt riny maar voor het plaatsen van jou foto.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

bobbie

Hoi Diana,

Een moeilijke dag voor je, gebeurd er nog een heleboel meer wat het allemaal nog moeilijker maakt. Echt een dag om vroeg je bed in te duiken en er even niet meer te zijn voor de buitenwereld.

Kan me voorstellen dat het je best wat doet, zo'n kleintje die je hebt op zien groeien overleden.

Hopen dat de rest van het jaar soepeltjes verloopt voor je.

groetjes, Nel :)

Lin

Hey Diana,

Natuurlijk weer even kijken wat hier gebeurd is. Helaas niet allemaal leuk nieuws.. eerst dat er een valkje weer naar een nieuw huis gaat en dan weer dat een gezond valkje bij iemand is overleden. Ik zie dat je veel liefde in je dieren steekt. Daarom twijfelde ik geen moment om bij jou die mooie primroos te halen. Ik kan niet wachten om haar op te halen. Je kan altijd langs komen. Zover woon je toch niet bij mij vandaan. als ik de primroos kom ophalen dan neem ik rianne mee en gaan we veel fotos en filmpjes maken, want ik zag al dat je mooie valkjes hebt. Ik heb zin om je in het echt te zien, vooral omdat je zo'n grote dierenliefhebster bent.

tot binnekort!

Groeten, Lin

Valerie afblijven ik wil die Primroos!  ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Diana
Fijne feestdagen gewenst met alle mensen die je lief zijn .
En ik hoop voor je dat je snel een stel valkjes verkoopt voor het nieuwe broedseizoen.
groetjes Riny :D