29 maart 2024, 01:52:44

Het  nestje van Sparkel & Plukkie

Gestart door yentl, 15 april 2003, 18:31:00

« vorige - volgende »

Paul

30 april 2003, 05:25:48 #15 Last Edit: 30 april 2003, 05:26:56 by Paul
Hoi Yentl,
Bij mij bleven de eieren aan de buitenkant gewoon wit en alleen de binnenkant werd heel donker.
Het kan natuurlijk zijn dat de binnenkant zichtbaar is door het ei heen bij jou zodat het donkerder lijkt.
Als een ei helemaal verkleurd aan de buitenkant is het volgens mij niet goed :-(
Bij mij had ik dat in elk geval niet.

Groetjes,  paul

yentl

Alhoewel nu begin ik wat te denken dat die eieren onbevrucht zijn...  :-/ ik weet het totaal niet meer... de eitjes hun schaal verdunt en ze worden donkerder met de dag. Normaal is dit toch helemaal niet zo bij eieren ????

groetjes Yent'l

yentl

pfff wat die eieren betreft weet ik het ook niet meer, maar nog ongeveer 3 dagen en de kleintjes komen uit :)!
'k ben benieuwd wat het gaat worden.

groetjes Yent'l

Tara

Hoi Yent'l,

het kan een heel goed teken zijn hoor dat het donker is vanbinnen, dan gaan je jongen echt snel uitkomen. Ik hoop dat het goed gaat en dat ze dus over een aantal dagen uitkomen.

Groetjes, Tara

yentl

[shadow=yellow,left,300]
Hallo allemaal :)!
Vandaag ben ik heel blij want het eerste eitje begint te barsten, ik heb nog snel ff gekeken of er wat in zat, en ja, de adertjes waren nu duidelijk te zien. Waarschijnlijk komt het dus tegen morgen uit :).

groetjes Yent'l[/shadow]

Tara

Eum Yent'l,

ik wil je niet bang maken ofzo, maar een jong die op het punt staat uit te komen eh, heeft geen rode adertjes meer, het kan gebeuren dat je nog een adertje of 2 ziet, maar eh ...

Hoor je geen piepjes?

Groetjes, Tara

Waar zit dat barstje ergens???

yentl

Ik heb wel maar 1 adertje gezien, voor de rest zag het er zwart uit. Het barstje zit tussen de bovenkant en het midden van het eitje, ik vind dit ook niet erg normaal klinken, maar toch...

Groetjes Yent'l

Tara

Hoi Yent'l,

dat ziet er erg goed uit, daar waar het barstje zit is helemaal juist, hij zal vanavond of vannacht zeker uitkomen!

Erg leuk hoor Yent'l!!!

Gefeliciteerd!

Groetjes, Tara

yentl

Merci, 'k hoop echt dat het goed zal gaan :).
Maar ik heb nog altijd geen gepiep gehoord.

groetjes Yent'l

Paul

Hoi Yentl,
Meestal hoor je een dag voor het uitkomen gepiep uit het ei komen.
heb je wel bewegingen gezien in het ei want je ziet echt duidelijk bewegen als je er met een lampje in schijnt.
Met een ei wat heel teer is even oppassen met oppakken maar als je het in je hand zou houden voel je ook echt het jong bewegen :-)
Veel succes met de eitjes.

Groetjes,  paul

yentl

4 mei 2003, 15:29:48 #25 Last Edit: 4 mei 2003, 15:30:30 by yentl
nogeens: niks gezien (de zon schijnt dan ook volop, niks gehoord, niks gevoeld, nog altijd geen kleine... en nog erger is dat het ei nu aan het barsten is bijna in het midden... ik vraag me toch echt af of het goed gaat, er staan wel veel meer barstjes in als gisteren... en ik heb de indruk dat er een 2de gaat barsten... het kleine valkje is in ieder geval bijna rond maar toch zo raar ???

Zijn mijn valken dan zo'n rare gevallen?

groetjes Yent'l

yentl

'k heb het pas nog aan mijn grootvader gevraagd en die zij dat ik de valken best gerust kon laten en het eitje niet kon vastnemen omdat het niet door zou broeden. Het probleem is dat ik dat al heb gedaan om het te inspecteren  :(. Dat was dus erg dom, vandaag ga ik ze dus maar verder gerust laten en als het er tegen morgen niet uit is, zal het waarschijnlijk dood zijn gegaan :(.

groetjes Yent'l

Tara

Hoi Yent'l,

ik had ook een eitje die een tamelijke barst had een week voor het uitkomen, denk zelfs nog later. Maar onze Lucky is toch nog uit het ei gekomen alleen heeft die een groeiprobleem. Wat dat betreft van het controleren van het eitje kan best zijn, maar dan alleen als je je handen niet hebt gewassen. Als je je handen goed hebt gewassen voor je naar het eitje keek is het niet zo erg. Maar dat je geen beweging enzo ziet is raar. Maar maak je geen zorgen, in het eitje van Lucky zag ik ook geen bewegingen totdat ik piepjes hoorde. Maar het heeft een week langer geduurd dan een normaal ei dat het uitkwam van Lucky, dus misschien bij jou ook.

Groetjes, Tara

yentl

We zijn nu toch rond de datum van het uitkomen hoor. En ik heb mijn handen niet gewassen. Nog geen gepiep gehoord, het zal dus nog altijd afwachten zijn wat het gaat worden, ik ga ze in ieder geval een paar dagen gerust laten en alleen horen langs de kanten achter het gepiep.

groetjes Yent'l

yentl

Hey allemaal,
gisteren heb ik dus niet gekeken, maar vandaag wel en ik zag alleen maar lege eierschaal liggen in het nestkastje, dit betekent dus dat ze hun jong hebben opgegeten  :'(,

Ik, een beestenfreak, ben dus ook wel de ergste vijand van dieren :(, ik vind het helemaal niet leuk, maar er is nog hoop op de andere eitjes, geleerd uit de fout die ik heb gemaakt (het eitje vastgepakt zonder m'n handen te wassen zoals Tara zei) op naar de volgende eitjes en de nest.

groetjes Yent'l