broedende vogel, hele bolle blauw/rode buik?

Gestart door samlover, 28 april 2005, 09:53:42

« vorige - volgende »

samlover

Mijn valkje is nu al ruim een week bezig met broeden en heeft ondertussen 4 eitjes gelegd... maar haar buik is eg enorm dik! Helemaal rond (zoals je weleens bij jonge valkjes ziet.... bij het nekje) Er zitten allemaal rode adertjes en was beetje blauwig! Ik maak me er een beetje zorgen om.... Kan iemand mij vertellen of ik naar een dierenarts hier mee moet? Ook stond ze best wel een stuk open.....

Alsjeblieft laat het me even snel weten
groetjes brenda

bobbie

28 april 2005, 15:39:43 #1 Last Edit: 28 april 2005, 15:43:06 by bobbie
Hoi Brenda,

Zoals ik lees denk ik dat je nu direct een vogelarts moet bellen.

Bel eerst maar de vogelarts en vertel het hele verhaal. Als je daar naar toe moet ga je dat eerst doen.

Als alles achter de rug is, wil je hier dan neer zetten hoe het is afgelopen.

Heel veel sterkte. Wel bellen he, nu.

Groet, Nel :)

Riny

Hoy Brenda
Ik ben het volledig eens met wat Nel zegt.
Ik duim voor je dat alles goed komt.
Groetjes Riny :D :D :D

Lique

Hoi Brenda,

Ziet het er ongeveer zo uit, als de pop op de onderstaande foto's?

Dit is namelijk Sammy. Deze foto heb ik een poos geleden genomen, toen ze erg lang op het nest gezeten heeft.
Normaal gesproken wisselen de man en pop elkaar af tijdens het broeden, maar als een pop het alleen moet doen, zal ze maar maar paar keer van het nest af gaan, om te eten, te drinken, en zich van de ontlasting te ontdoen.
Dan kan het er zo uitzien, en schijnt het groenblauw door.

groetjes Lique

Paul

Hoi Brenda,

Waar is je valkje dik echt bij de buik of wat je zegt op de plek bij jonge valkjes onder de hals?
Als het onder de hals is dan is het denk ik de krop dan zal je valkje al vast extra eten om de jongen te voeren misschien en omdat de krop zo dik is is hij ook beter zichtbaar.

Groetjes, Paul

samlover

hey,

Nou kijk het is dus zo dat ze inderdaad merendeels op het nest zit.... Maar het is dus ook helemaal kaal en iets boller lijkt het dan op de foto van sammy.... maar dat kan ook komen omdat het kaal is.....
Maar toen ik gappie ff uit de kooi had en eroverheen wreef moest ze wel heel erg nodig poepen..... niet zo'n klein beetje ook....
Ik denk zelf dat ze de poep heel lang heeft ingehouden, en dat er nog veel meer in zit... of evt. nog een eitje.....
Maar ik zal straks es ff kijken hoe het nu met haar is.... ze leek namelijk niet ziek of zo......
En als ze dan nog steeds zo er uit ziet zal ik ff de dierenarts bellen....
groetjes brenda

Paul

Hoi Brenda,

Dat ze de ontlasting ophouden op het nest is normaal hoor het lijkt dan net een struisvogel zoveel als ze in een keer laten vallen dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Als ze broeden lijken ze ook soms niet zichzelf dus het kan wel normaal zijn alleen als je het niet vertrouwd gewoon naar een goeie vogelarts gaan en even laten kijken.

Groetjes, Paul

samlover

heeey,

Ik ben net ff naar de dierenarts geweest! Toen ik het verhaal aan de telefoon vertelde was ze bang dat ze legnood had.... maar één voordeel dat had ze niet!
Onderweg naar de dierenarts heel veel bekijks van mensen.... ze vonden me valkje zo leuk! hehe! Deed me goed!
Maar er is dus nix met haar aan de hand.... ben ik weer lekker gerustgesteld....
Maar ze is nu dus wel uitgelegd..... 4 eitjes ;) Wie weet of ze bevrucht zijn of niet....
Thanks voor de reacties

groetjes bren

Riny

Hoy Brenda
Je hebt groot gelijk dat je even naar de dierenarts bent gegaan.
Beter een maal teveel als te weinig,en nu ga je ook rustiger het weekend in.
Groetjes Riny ;D ;D ;D